Ce se va întâmpla cu Târgul din cartierul Șerbănești?


Oborul Șerbănești este cel mai important obiectiv de acest gen din zona Moldovei, care deserveşte aproximativ 4000 de băcăuani săptămânal şi ADUCE aproximativ 1 MILIARD DE LEI VECHI PE LUNĂ LA BUGETUL LOCAL. (aprox. 100.000 lei)

Vorbesc despre necesitatea modernizării acestui obiectiv din 2016, iar la începutul acestui an am luat cuvântul în Consiliul Local Bacău pentru a prezenta un proiect prin care am putea elibera aproximativ 500 de locuri de parcare din oraș.

Cum am putea face asta?

citiți aici: http://spirit-civic.ro/2019/01/31/propunere-pentru-eliberarea-a-aproape-500-de-locuri-de-parcare-din-bacau/

În cadrul ședinței de Consiliu Local a Municipiului Bacău de astăzi, 19.04.2019, executivul a introdus pe ordinea de zi la punctul 7, următorul proiect de hotărâre:

(Click aici pentru convocator)

Mai pe scurt, Primăria Bacău a decis că târgul auto din Șerbănești trebuie mutat într-o altă locație, iar în acest sens, propune consilierilor locali un proiect de hotărâre prin care să se aprobe o asociere cu Primăria Letea Veche.

Haideți să vedem totuși care sunt motivele care stau la baza acestei decizii…

Conform referatului nr. 71183 din 12.04.2019, întocmit de Directorul Piețelor, domnul Dumbravă Cristinel, în urma unei analize efectuate, s-au identificat câteva probleme:

  • Aleile de acces (auto și pietonal) sunt asfaltate, însă spațiile destinate vânzării au rămas la stadiul de balastare
  • Lipsa canalizării face imposibilă preluarea apelor meteorice, conducând la reducerea suprafeței destinate expunerii spre vânzare
  • În fiecare duminică, în intervalul orar 02:00 – 14:00, circulația autovehiculelor se desfășoară într-o singură direcție, împiedicând (în timpul orelor de vârf) circulația…

(Click aici pentru expunerea de motive a proiectului de hotărâre)

Apreciez că cel puțin o parte din propunerile mele au fost considerate (sistemul electronic de rezervare și achitare a locurilor de expunere cu bariere de acces), dar au și rezolvat problema cu lipsa trasajului prin care se încălca HCL 192/2010.

Totuși nu înțeleg de ce este necesară această asociere cu Primăria Letea Veche, deoarece Primăria Bacău deține un teren de cca. 28 ha pe parcela 52 (În apropierea RAR – Sarata).

Practic ce vrea să facă primarul Necula este să mute târgul auto de pe locația actuală considerând motivele de mai sus, la aproximativ 1 km distanță, pe o tarla de pe raza comunei Letea Veche care este un teren extravilan, proprietate comună în devălmăşie.

Am încercat să ilustrez locațiile precum și distanța dintre ele în următoarele imagini (click pe poze pentru mărire):

Ce propun?

Să NU scoatem din aria municipiului un asemenea obiectiv care produce bani la buget și să profităm de suprafața de teren de cca 28 Ha, disponibilă în zona Sarata – Parcela 52.

Mutarea târgului pe această suprafață ar fi mai fezabilă din următoarele motive principale:

  • Vom continua să colectăm taxele la bugetul local al municipiului Bacău, iar târgul va rămâne în deplina administrare a orașului;
  • Eliberarea traficului în weekend pentru cei care locuiesc în cartierul Șerbănești și nu numai, aș merge chiar până la ideea că se va decongestiona chiar traficul pe cele două ieșiri din oraș spre Iași și Vaslui;
  • Amplasarea obiectivului la câteva sute de metri de Registrul Auto Român – RAR, instituție conexă și importantă în procesul de înregistrare a autoturismelor comercializate în târg. Astfel am elibera și Strada Dr. Alexandru Şafran, (fosta Cale Oneşti, intersecţia cu Sărata), care este sufocată de mașini parcate cu numere roșii expirate, care așteaptă să treacă prin procesul de înmatriculare;
  • Posibilitatea de extindere pe o suprafață mai mare, deoarece parcela 52 are aprox 28 ha.

(click pe poză pentru mărire)

Considerând faptul că proiectul de hotărâre este destul de ambiguu, menționând un acord “de principiu” și de asemenea lipsa unei HCL în CL Letea Veche cu privire la acest subiect, aș formula următoarele întrebări pentru Primarul Cosmin Necula:

  1. Prin această mutare pe raza unui alt UAT, intenționează cumva să scoată acest obiectiv de sub patrimoniul municipiului? Dacă nu, cum va arăta acest acord și ce beneficii vor fi de ambele părți, considerând că în acest moment târgul auto colectează bani la bugetul municipiului Bacău de aproximativ 100.000 de lei lunar?
  2. Cum se va rezolva problema traficului menționată în referatul semnat de domnul Dumbravă, dacă târgul va fi mutat tot în aceeași zonă, la o distanță de aproximativ 1 km, iar circulația se va realiza tot pe Podul Unirii și continuarea pe str. Tecuciului, blocând astfel în weekend circulația pe E85?
  3. Ce destinație va avea terenul pe care se află în acest moment târgul auto și dacă se intenționează direcționarea acestuia către o mare companie băcăuană cu interese imobiliare în zonă, considerând faptul că Viceprimarul Municipiului Bacău, Constantin Scripăț, afirma într-o ședință anterioară că sub acea suprafață este pânza freatică ce împiedică construirea unei canalizări?
  4. Nu consideră oportună utilizarea terenului aflat în domeniul public al municipiului Bacău pentru relocarea Oborului Șerbănești, mai ales pentru faptul că avem în imediata apropiere Registrul Auto Român?
  5. Ce înseamnă în accepțiunea dânsului acord “de principiu” și ce vor vota mai exact consilierii locali, având în vedere că în acest moment nu există nicio HCL în Consiliul Local al Primăriei Letea Veche cu privire la acest subiect și ce termen estimativ ar presupune relocarea?
  6. Consideră sau nu oportună implementarea proiectului adus la cunoștință de subsemnatul în cadrul ședinței de CL a municipiului Bacău din data de 31.01.2019, prin intermediul căruia am putea elibera aproximativ 500 de locuri de parcare din municipiu?
  7. Există vreun studiu de trafic, impact sau de altă natură care să demonstreze eficiența acestei relocări pe raza comunei Letea Veche?
  8. Nu consideră oportună utilizarea fondurilor europene pentru relocarea și construirea celui mai mare târg din zona Moldovei, prin utilizarea suprafeței de teren din zona RAR, pentru a păstra târgul în patrimoniul municipiului Bacău?

Sper să conștientizăm importanța acestui obiectiv și să identificăm cele mai bune soluții pentru comunitatea băcăuană.

Vă mulțumesc pentru răbdarea cu care ați lecturat până aici și vă doresc un weekend minunat.

Cu respect,

Dorin Chirilescu

11 comments
  • Adrian Mãcincã
    18 April 2019 at 22:40

    Nu cre că e ok să pui un târg de acest gen între obiective militare, pe care clar, ai uitat să le iei în calcul 🙂

    Reply
    • Dorin Chirilescu • Post Author •
      18 April 2019 at 22:48

      Din ce știu, singura UM din zonă este 01983 și se află mai degrabă în apropiere de Centrul de Afaceri și la mare distanță de locația propusă. Mulțumesc pentru comentariu!

      Reply
  • Horia
    18 April 2019 at 22:43

    Dorine, cum a ramas cu PLUS?
    Ei de ce nu sustin aceste idei ale tale?
    Mai esti parte a partidului?

    Reply
    • Dorin Chirilescu • Post Author •
      18 April 2019 at 22:51

      Deocamdată m-am dedicat proiectelor pe zona civică, pe care le consider o prioritate. Mulțumesc pentru comentariu.

      Reply
  • Andreea
    18 April 2019 at 22:58

    Wow, te-ai chinuit puțin cu hărțile. Nu știu de unde mai ai atâta energie și pentru asemenea lucruri. Respect pentru efortul tău.

    Reply
    • Dorin Chirilescu • Post Author •
      18 April 2019 at 23:00

      Mulțumesc pentru apreciere.

      Reply
  • Ionut
    19 April 2019 at 06:40

    Nici nu cred ca distanta e de 1 km, din ce stiu eu e mai degraba vorba de 100 – 200 m. In plus, inteleg din articolele aparute in presa locala pe aceasta tema ca proprietarul noii locatii e o firma condusa / controlata de acelasi perasonaj politic ce detine si firma Roman Impex din Adjud. De aici se pot trage multe concluzii, iar intrebarile tale nu-si mai au rostul. Parerea mea…

    Reply
    • Dorin Chirilescu • Post Author •
      19 April 2019 at 07:38

      Conform celor de la cadastru, ar fi cam aproximativ 1 km până în centrul tarlalei 22. Considerând că mutarea se dorește a se face în partea de nord, poate fi o distanță mai mică, dar fără prea mare importanță. Mă interesează eficiența demersului. Mersi pentru comentariu.

      Reply
  • Iulian
    19 April 2019 at 09:28

    Interesant. O piedica la care nu s-a gandit nimeni pana acum ar putea fi proximitatea aeroportului. Nu stiu care sunt conditiile impuse de autoritatea aeronautica. La un moment dat se vehicula ideea ( Ovidiu Budeanu Mall ) creerii unei zone “tampon” pentru marii retaileri care sa deserveasca Moldova. Ovidiu venise cu propuneri concrete, inclusiv financiare si nu a avut succes.

    Reply
  • Catalin
    20 April 2019 at 07:33

    Dorin

    Cred ca ideea ta este foarte buna. Poate ca un argument suplimentar ar fi si faptul ca locatia peopusa de tine va fi aproape de viitoarea centura a orasului deci toti cei care vin din alte localitati vor avea acces facil si la sosire si la plecare.
    Probabil primarul viseaza ca cele 2 sensuri giratorii acum in lucru vor rezolva problema…sigur nu…

    Reply
    • Dorin Chirilescu • Post Author •
      20 April 2019 at 09:48

      Total de acord cu dvs.

      Reply

Leave a Reply to AndreeaCancel Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.